tisdag 5 december 2017

Det är nu det händer!

I dagarna fick jag ett infall att börja skriva här igen. Det kändes härligt att få ny energi och samtidigt hitta någonting att skriva om. Jag har så många saker på min att göralista så det kanske är bäst att börja beta av den och starta med något.

Under flera år har jag läst och varit intresserad av Ayurveda- kunskapen om livet. Det började nog med att jag lästa Janesh Vaidyas bok "I sista regnet". Jag var fast i hans berättelse om uppväxten och respekten till livet och naturen. I snabb följd läste jag resten av hans böcker och nu har jag varit på min första konsultation. Det var inte en dag försent!!!

På nätet finns alla möjliga självtester om vilken dosha man tillhör och självklart har jag gjort alla dessa och i min okunskap kommit fram till att jag borde vara en kapha... Jag lagade mat efter den kroppstypen och försökte hålla mig till den dieten under ett år.

Nu vet jag att jag är en pitta och det betyder att jag har ett överskott av både pitta och vata... inte så konstigt eftersom jag ätit "fel" under så lång tid!

Nu läser om böckerna men min nya kunskap och livet har fått en nystart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar