fredag 8 december 2017

Maten som medicin

Kunskapen har sakta men säkert sjunkit in. Nu har jag förstått med hela kroppen vad jag behöver för att må bra. När jag lagar mat och äter mat så tänker jag att maten ska vara något som jag behöver och jag tar mig tid att äta i lugn och ro. Det är ett år sedan, nästa på dagen som jag slutade äta rött kött. Jag började laga mat ur Janeshs första kokbok och jag sökte vegetariska recept. Det har blivit några nya kokböcker under tiden. Visst finns det recept på webben men i en kokbok kan jag bläddra och få inspiration och jag kan notera i recepten vad som var bra och vilka förändringar jag kan göra till nästa gång. Jag har provat mig fram och nu lagar jag bara vegetarisk mat. Jag äter gärna fisk om det inte finns andra alternativ. Kroppen svarar på den nya maten genom att vara samarbetsvillig. Energin är högre än på länge och magen är kompis med mig igen. Bara det är en hög motivationsfaktor att fortsätta i samma spår. Viktors blåbär som jag äter varje morgon till gröten är slut. Nu har jag skickat efter blåbär från byn.  Jag hoppas de räcker ett tag. Det blir egna turer till skogen i höst för att ladda frysen med superbär!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar