onsdag 19 september 2018

Blåbär är sinnesro

Jag som hoppades plocka mycket blåbär under hösten... Plötsligt var hösten här och nu är den nästan över. Jag har hunnit ut i blåbärsskogen två gånger och redan andra gången var det nästan inga blåbär kvar. Till nästa sommar måste jag vara mer på hugget och var ute i tid. I somras gick jag och spanade in allt blåbärsris och till och med hjortronblommor men det var alldeles för tidigt att plocka, Sen var hösten här och nu är den förbi. Jag hade dock en underbar tanke medan jag plockade mina blåbär. Precis som om veden värmer flera gånger, när man hugger, sågar, klyver och eldar så ger mig blåbären sinnesro flera gånger om. Först när jag ar ute i skogen och plockar landar jag i naturen och njuter av att vara i nuet. När jag sedan rensar dem sitter jag för mig själv en stund kan vila i ögonblicket. Bästa upplevelsen är ändå att äta sina egna bär och bonusen är att magen mår toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar