söndag 4 september 2016

Energinivån höjs ett snäpp

Tack alla människor för att ni hjälper mig att komma ihåg. När vardagen kommer är det lätt att glömma det jag varit med om i sommar. Jag har varit med om så mycket och vid ett tillfälle reflekterade jag över hur mycket energi jag måste ha. Nu så förstår jag att jag tillförde massor med energi under sommaren. Men när jag började jobba igen sjönk energinivåerna rakt ned i backen. Det är inte så konstigt för jag tog bort så mycket som gav mig energi.

När jag nu blir påmind om sommarens aktiviteter och hur den ska hjälpa mig att må bättre känns det redan bättre. Jag vet att inom mig finns allt jag behöver det gäller bara att sålla bort det jag inte behöver. Det hjälper mycket att skriva för då kan jag sortera tankarna och sätta ord på det jag känner.

Igår hade jag äran att lyssna på Janesh Vaidya. Det var en energihöjare och inspirerande föreläsning. Ett uppvaknande och ner med foten i backen och ta tag i livet om du vill leva lycklig. Det är upp till mig själv om jag vill vara lycklig för jag väljer mina tankar. Med andra ord ska jag sluta tycka synd om mig själv och inte hamna i offerrollen. Det var precis det jag behövde för att komma ur obalansen jag känner just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar