lördag 24 september 2016

Spelar roll

Jag har kallat mig sökare tidigare. Men nu inser jag att det jag sökte finns inom mig och det betyder väl att jag hittade vad jag sökte. Jag kommer ihåg att jag funderade på de olika personerna jag skulle vara dotter, storasyster, mamma, kvinna, fru, älskarinna, väninna, lärare och så vidare. Jag skulle nog kunna fortsätta lista roller som jag spelat och fortfarande spelar. Jag kommer ihåg att jag visste inte riktigt vem som jag var men nu vet jag att jag är inte någon eftersom det är bara roller och fyller en funktion i den mänskliga världen. I närvaradets dimension är vi oss själva och där finns inga roller. Där möts vi som jämlikar. Ibland händer det att jag gläntar på dörren och vågar släppa in någon men jag är fortfarande fast i mina roller. Idag har jag vågat ut några gånger och det känns så bra efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar